Профілізація в школі







І. Нормативно-правове забезпечення.
- Національна доктрина розвитку освіти;
- закон України «Про загальну середню освіту»
(статті 9, 15, 18, 30, 32, 36);
- Концепція загальної середньої освіти
(12-річної школи);
- Про типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів
(наказ МОНУ від 25.04.2001  № 342);
- Про затвердження типових навчальних планів для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
(наказ від МОНУ від 20.05.2003 №306);
- Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання (лист МОНУ від 28.11.2002 №1/9-528);
- Примірне положення про порядок організації профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах усіх форм і типів власності;
- Рекомендації щодо професійної орієнтації та професійної підготовки в галузі розвитку людських ресурсів (Витяг із рішення генеральної конференції Міжнародної організації праці: - Женева, 4 червня 1975 р.);
- Програми профільного навчання.
В школі є програма забезпечення профільного навчання на період 2003 – 2012 років, яка створена за пропозицією ради школи на підставі рішення педагогічної ради №3 від 18. 03. 2004 р. «Організація педагогічного процесу в умовах переходу до профільного навчання»
Програма
забезпечення профільного навчання в школі
на період 2003 – 2012 р.

Рік навчання
Напрями профільного навчання
Універсальний
Природничий
Гуманітарний
Технологічний
Спортивний
10 клас
11 клас
10 клас
11 клас
10 клас
11 клас
10 клас
11 клас
10 клас
11 клас
2004 - 2005
-
-
+
-
+
-
-
-
-
-
2005 - 2006
+
-
-
+
-
+
-
-
-
-
2006 - 2007
+
+
-
-
+
-
-
-
-
-
2007 - 2008
-
+
+
-
+
+
-
-
-
-
2008 - 2009
-
-
+
+
+
+
-
-
-
-
2009 -2010
-
-
+
+
-
+
+
-
-
-
2010 -2011
-
-
-
+
-
-
+
+
+
-
2011 -2012
-
-
-
-
+
-
+
+
-
+

Питання реалізації програми заслухано на нараді при директору, протокол №9 від 15. 04.07 та готується на педагогічну раду №2 від 09. 01. 2009 питання «Реалізація програми «Впровадження профільного навчання в школі».

ІІ. Аналіз мережі профільних навчальних закладів.
  1. Модель профільного навчання –  внутрішкільна профілізація. (2 профілі)
В 2003 році в школі не було організовано профільного навчання.
З 2004 року введено модель однопрофільної старшої школи.
В 2008  році – 2 профілі ( природничий, філологічний,  2 групи).
В 2009 році школа стане багато профільною – 3 профілі (природничий, гуманітарний, технологічний).
Профільне навчання здійснюється за основними напрямами: суспільно-гуманітарний, природничий.

ІІІ. Організація допрофільної підготовки.
  1. Загальна кількість учнів у 8 – 9 класах:
2004 рік                                                             2008 рік 2009 рік
44 учня                                                               50 учнів 45 учнів
2. Охоплено профільною підготовкою:
     2004 рік                                                             2008 рік 2009 рік
     28 учнів                                                             27 учнів 33 учні
     64%                                                                     54% 73%
Введено факультативне вивчення математики у 9 класі, та правознавства у 9 класі 2004 -2005 н. р. за рахунок годин варіативного освітнього компоненту. Це сприяло формуванню стійкого інтересу до предмету, розвитку відповідних здібностей.
Допрофільна підготовка здійснювалася через предметні гуртки, предметні олімпіади.
В школі налагоджена діагностика рівня навчальних досягнень учнів основної школи, профконсюльтативна діагностика з метою визначення професійних інтересів і якостей школярів для створення однорідних за підготовленістю та інтересами груп. Тому і обрано 2 профілі: природничий та філологічний.
Допрофільна підготовка розпочинається з8 і 9 класів. Форма реалізації: факультативи, предметні гуртки.

ІV.  Організація профільного навчання.
1. Кількість профільних класів:
- за планом на 2008 рік  -
- в наявності –
- відсоток виконання –

В школі створені 2 класи різнопрофільних груп.
2. Загальна кількість учнів в 10 – 11 класів у 2008 році -  40
- охоплено профільним навчанням – 39
- відсоток охоплення – 97,5%
Загальна кількість учнів в 10 – 11 класів у 2009 році -  33
- охоплено профільним навчанням – 33
- відсоток охоплення – 100%
Одна учениця 11 класу Анедченко Катя перебувала на індивідуальному навчанні і не охоплена профільним навчанням у 2008 році.
3.Аналіз мережі профільних класів за напрямками профілізації (2008рік)
а) природничо – математичний напрям – 2 групи, 18 учнів;
б) суспільно – гуманітарний напрям – 2 групи, 21 учнів.
Аналіз мережі профільних класів за напрямками профілізації (2009рік)
а) природничо–математичний напрям – 2 групи, 16 учнів;
б) суспільно – гуманітарний напрям – 2 групи, 17 учнів.
4. В 2010 році планується відкриття профільної технологічної групи.

V. Аналіз зовнішнього незалежного тестування в профільних групах.
Всього атестувалось в 2008 році 11 із 15 (73%).
а) природно – математичний напрям – 8 учнів – математика, 4 - біологія;
б) суспільно – гуманітарний напрям – 11 –українська мова, 1 –історія України.
Всього атестувалось в 2009 році 17 із 25 (68%).
а) природно – математичний напрям – 7 учнів – математика, 7 – біологія, 1 – фізика.
б) суспільно – гуманітарний напрям – 17 –українська мова, 6 –історія України.

YI. Кадрове забезпечення профільного навчання


Курсова перепідготовка станом
на 2008 рік
Курсова перепідготовка станом
на 2009 рік
а) природничо – математичний напрям – 3 (75%);
а) природничо – математичний напрям – 2 ;
б) суспільно – гуманітарний напрям -0 ;
б) суспільно – гуманітарний напрям -1 ;
в) технологічний -0 ;
в) технологічний -0 ;
г) художньо – естетичний -0;
г) художньо – естетичний -1 ;
д) спортивний -0 ;
д) спортивний -0 ;
За програмою «Інтел» - 10 (62,5%)
За програмою «Інтел» - 2;
За програмою «МайнКрософт» -0.
За програмою «МайнКрософт» -0.
Інші форми перепідготовки -0.
Інші форми перепідготовки -0.


Система заохочень(моральних, матеріальних): щорічна премія за сумлінну працю і зразкове виконання посадових обов’язків, оголошення подяк вчителям.

YII. Робота з обдарованими учнями
  1. В школі є програма роботи з обдарованими учнями. Створено банк даних на обдарованих, складено план роботи, ведуться індивідуальні картки, розроблена шкільна модель організації роботи з обдарованими дітьми, створено альбом «Золотий фонд школи»
  2. Результативність участі учнів в предметних олімпіадах:
а) 2007 рік – 22 призери районних олімпіад, 4 учасники обласних олімпіад (біологія, хімія, математика).
б) 2008 рік 21 призер (10 переможців районних олімпіад), 10 учасників обласних олімпіад (інформатика, математика, хімія, історія, фізика, біологія).

Учні школи взяли участь в таких конкурсах:

Всеукраїнські: 2 місце Мисюра Ольга в конкурсі «Юний поет – природолюб».
Обласні: 2 місце Соболь Дарина в конкурсі «Юних квітникарів»(2008)
   1 місце Соболь Дарина в конкурсі «Юних квітникарів» (2009)
    3 місце Соболь Дарина в конкурсі «Квітникарство і озеленення» (2009)
Районні:
1. Конкурс на кращий літературний твір «Голодомор 1932-1933р., в моєму
серці відгукується» - Грицька Таня (8кл.).
2. Конкурс дитячого малюнка «Жалоба серця» 2 місце – Зайченко Микола (7кл.),
   3 місце – Лавріненко Олександра (6кл.).
3. Всеукраїнська виставка – огляд «Україна пам’ятає». Дослідницька робота
«Моє село та голодомор 1932-1933р.» 1 місце Мисюра Ольга (9кл.).
    4.Всеукраїнський конкурс науково-пошукових робіт «Голодомор 1932-1933років:
     Україна пам’ятає». Розповідь – дослідження «Історії з життя простих людей, які
      пережили голодомор» Зайченко Микола (7кл.).
   5. Всеукраїнський конкурс «Єднаймося ж, брати мої!». «Національно-визвольна
      війна українського народу середини XYII ст. Історична правда. Зображення
      війни у фольклорі» Бубир Віталій (10кл).
  6. 2007 рік. «Право очима дітей» - Бубир Віталій (10кл.)
     «Собори наших душ» :
     - «образотворче мистецтво» - Шамрицька В.
     - «література» - Крицький О.
     «Об’єднаймося ж, брати мої!» :
      - «образотворче мистецтво» - Шамрицька В.
     - «проза» - Білик О
     «Вірю в майбутнє твоє, Україно» - Гришина Христина, Мисюра Ольга.
Учасникам олімпіад виноситься подяка із занесенням в особову справу, за рахунок спонсорських коштів вручаються подарунки. Переможці-нагороджуються Похвальними грамотами. В районі запроваджена щорічна премія голови райдержадміністрації.4 роки учні школи переможці в номінації «Інтелектуальна обдарованість» та «Журналістика»: Шрамко Тетяна, Рябовол Володимир, Рибка Олександр, Соболь Дарина, Мисюра Ольга, Ісакова Любов.
Путівками до МДЦ «Артек» нагороджені Соболь Дарина та Тищенко Сергій.
Обдаровані учні запрошуються на всі районні заходи.(Новорічні свята, До дня Захисту дітей іт.д.)

VІІІ .Система професійної орієнтації.
  • В школі створена система професійної орієнтації учнів:
  • Створено куточок «Це все стосується тебе, старшокласнику»
  • Є куточок «Вибір професії» (де учні мають змогу ознайомитись з такими поняттями, як профорієнтація, професія, професіограма, спеціальність, кваліфікація)
  • Зібрано банк даних про навчальні заклади нашого регіону
  • Зібрано банк даних про працевлаштування випускників школи
  • Проводяться зустрічі з представниками навчальних закладів Дніпропетровщини
  • Учні відвідують дні відкритих дверей різних навчальних закладів.
  • Випускники навчаються на підготовчих курсах, які працюють при вищих навчальних закладах.
  • Проводяться зустрічі із студентами-випускниками школи (презентація навчальних закладів)
  • Класними керівниками проводяться бесіди, усні журнали, диспути, вікторини, фестивалі і т.і.
  • Учні 10-11 класів здобувають допрофесійну підготовку на базі ЦТМ.

ІX.Створення умов для впровадження сучасних інформаційних технологій
Школа підключена до мережі Інтернет.








Створено 2 комп’ютерних класи. Всього 14 комп’ютерів.(14 учнів на 1 комп’ютер)
Вчитель математики забезпечений ноутбуком.
Комп’ютери використовуються для проведення уроків інформатики в 10-11 класах, а також для проведення уроків з комп’ютерною підтримкою. Найчастіше використовуються для проведення уроків математики, біології, фізики, географії, хімії, історії (особливо зручно проводити заняття в профільних групах). Школа забезпечена електронними посібниками(65посібників).На уроках математики, української літератури використовуємо ноутбук.

X.Фінансове забезпечення з урахуванням різних форм позабюджетного фінансування
Фінансування профільного навчання здійснюється за допомогою бюджетних коштів:
  • підвіз учнів до ЦТМ( для здобування допрофесійної підготовки)
  • забезпечення підручниками, програмами, електронними посібниками)
  • підключення до мережі Інтернет
  • підвіз дітей на «День відкритих дверей» в аграрний ліцей
  • підвіз випускників на ЗНО

ХІ.Задіяння об’єктів соціальної і виробничої сфери для реалізації профільного навчання
Для реалізації профільного навчання задіяна навчально-матеріальна база школи;
Для допрофесійної підготовки-база ЦТМ.

ХІІ. Наявність угод  співпраці з ВУЗами, ПТНЗ,технікумами
Угод співпраці з ВУЗами, ПТНЗ, технікумами школа не має.

ХІІІ. Забезпечення психолого-педагогічного супроводу.
Школа має психолога(0,5 ставки). На етапі перед профільної підготовки психолог і класні керівники об’єктивно оцінюють професійні інтереси і нахили підлітків, рівень інтелектуального розвитку. Тому у 8-9 класах з цією метою проводиться діагностичний мінімум, тобто відстеження готовності учнів 8-9 класів до профільного навчання за такими методиками «Профіль», «Опитувальник професійних нахилів Л. Йовайші», «Опитувальник типу мислення. Результати діагностики дозволяють досить точно  прогнозувати успішність учнів у рекомендованому навчанні, звичайно, враховуючи об’єктивні успіхи в засвоєнні профілюючих предметів.
Також впроваджується методика портфоліо підлітків, що мають психологічні проблеми.

ХІУ. Зміцнення матеріальної бази.
  • -кабінет математики забезпечено ноутбуком
  • -придбано навчальні таблиці

XV.Науково-методичне забезпечення навчального процесу.
1.Програми, підручники, методична література, довідники, підписка.
Навчальні програми:
1.Програми для профільних класів.-Київ. Педагогічна преса. 2004
 Біологія 10-11 кл.
2.Програми для профільних класів-Київ. Педагогічна преса.2004
 Хімія 10-11 кл.
3.Програми для профільних класів-Київ. Педагогічна преса.2004
 Фізика 10-11 кл.
4. Програми для профільних класів.-Київ. Педагогічна преса. 2005
 Історія України. Всесвітня історія. Людина і суспільство.
 Основи філософії.10-11кл.
5.Програма «Рідна мова» для філологічного профілю. -Київ. Педагогічна преса.2003
6.Програми для профільного навчання.-Київ. Навчальна книга
 Іноземні мови.10-11кл.


Підручники, методична література, довідники, підписка.
Загальна біологія 10

Загальна біологія 11

Біологія 6/11

Робочий зошит з біології 10

Робочий зошит з біології 11

Біологічні олімпіади школярів 8-11

Олімпіади з біології


Біологія: посібник для вступників до ВНЗ

Практикум з української мови

«Ми – українці. Енциклопедія українознавства»

Сучасні ділові папери

Укр. мова 10-11


Хімія 10


Хімія 11


Хімія 10-11



Хімія елементів та їхніх сполук


1001 задача по хімії

Органічна хімія:
задачі, вправи, тести 10-11

Олімпіади з хімії



ЕПСЖ
Кучеренко М.Є.


Кучеренко М.Є.


Страшко С.В.

Вихренко А.С.,
Вихренко Т.О.

Вихренко А.С.,
Вихренко Т.О.

Ващенко Л.С.



Данилова О.В.,
Данилов С.А.,
Задорожний К.М.,
Бабанов Д.А.

Кучеренко М.Є.
Балан П.Г.
Вервес Ю.Р.


Ющук І.П.


Супруненко В.П.



Глущук С.В.
Дияк О.В.
Шевчук С.В.
Ольга Олійник


Буринська Н.М.
Величко Л.П.

Буринська Н.М.
Величко Л.П.

Домбровський А.В.
Лукашова Н.І.
Лукашов С.М.

О.Березан



Слєта Л.О.


Савчин М.М.
Сидорович Д.П.


Кочерга І.І.
Холін Ю.В.
Слєта Л.О.

І. Гребенщіков
І. Дубровина
Г. Розумихіна
Міністерство освіти і науки України
- ІІ -


- ІІ -

- ІІ -


- ІІ -


- ІІ -



- ІІ -




- ІІ -




- ІІ -


- ІІ -



Рекомендовано МО України

Міністерство освіти і науки України
- ІІ -


- ІІ -


- ІІ -



- ІІ -



- ІІ -


- ІІ -



- ІІ -



- ІІ -
«Генеза»


«Генеза»


«Генеза»

«Школяр»


«Школяр»


«Генеза»



«Ранок»




Київ, «Либідь»




«Освіта»


ВАТ «Дніпрокнига»


«А.С.К.»


«Вікторія»


«Перун»


«Перун»


«Освіта»



Тернопіль «Підручники і посібники»

Харків «Ранок»


Львів      ВНТЛ-класика


Харків «Ранок»



Москва «Просвещение»
2003, 2004


2003, 2004


1999

2003


2003


2002



2005




1997




1994


1999



2002


2003


2001,2005


2001,2005


2003



2003



2001


2002



2004



1987

Всі вчителі школи підписують фахові газети та журнали.

  1. Курси за вибором
Курси за вибором зумовлені напрямком роботи школи: школа-родина
№ з\п
Назва курсу
Програма, рік видання
Клас
Кількість учнів
ПІБ учителя, фах за дипломом , категорія
За яким підручником проводиться заняття
1.




















«Народознав-ство»



















Програма, затверджена МО вчителів гуманітарного циклу
















10 клас

11 клас
(філологіч-ний профіль)















15

     14


















Колісник П.Г. , вчитель української мови та літератури, вища.














І.П.Павлюк «Народознавство», Львів, «Фенікс», 1994
К.П.Черв’як  «Українське свято», Харків, ВАТ «Глобус» , 2006.
В.П.Супруненко «Ми – українці» , Дн – ськ , ВАТ «Дніпрокнига», 1999
П.П.Кононеко , А.В.Козлов, С.І.Ковпак
«Українознавство в старшій школі», Київ «Акцент» , 2007

2.








«Етика подружнього життя»






Програма, затверджена на МО
вчителів гуманітарного циклу




10 клас

11 клас
(природни-чий профіль)



15

10






Біличенко Н.І. , вчитель історії

І категорія


І.В.Гребенникова «Етика і психологія сімейного життя»
М., «Просвещение» 1987

3.  

«Європейський вибір України»


Програма, затверджена на МО
вчителів природничо – математичного циклу


11 клас

24

Заболотня О.В.,
вчитель географії та біології, І категорія

В.В.Квасов , М.І.Романенко
«Європейський вибір України»
Дн – ськ , ВАТ «Дніпрокнига» 2008






  1. Впровадження інноваційних технологій
- технологія розвивального навчання:
впроваджують вчителі Максименко В.О., Величко Т.М., Трегуб Т.В.
- технологія продуктивного навчання:
Впроваджує Сергійчук О.С.
- проектна технологія:
Впроваджують Біличенко Н.І., Заболотня О.В.
- інформаційні технології
впроваджує Колісник С.І.
- природоохоронні технології
впроваджує Ігнатченко Н.В.
- технологія створення ситуації успіху
впроваджує Мисюра Л.Г.
- здоров’язберігаючі технології
впроваджують Мисюра О.В., Соболь І.О.
- технології формування творчої особистості
впроваджують Мисюра О.П., Колісник П.Г.
- технологія розвитку критичного мислення
впроваджує Ситник А.М.
- технології особистісно – зорієнтованого навчання
впроваджує  Запорізька Н.М.

XVI. Раціональне використання годин варіативної частини
Планова кількість годин варіативної частини – 26, 5 годин, використовується 20 годин, що становить 75,5%.
Розподіл годин варіативного компоненту змісту освіти:






Всього кількість годин по школі – 314 год.. Години базового рівня – 292год.

Співвідношення годин
базового та профільного рівнів


         Базовий рівень – 19 %                                                    Профільний рівень – 6 %


Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом МОН України від 10.09.1997 № 341.
Інваріантна частина у профільних 10 – 11 класах використовується для ведення профільних курсів і предметів в групах природничого профілю – математика, фізика, біологія, астрономія; філологічного профілю – українська мова, іноземна мова.
Мінімальна наповнюваність груп для факультативних занять і курсів за вибором становить 7 учнів.


XVII  Контроль за реалізацією профільного навчання.

  1. Щорічні накази по школі «Про виконання навчальних планів і програм»
  2. Нарада при директору «Контроль за реалізацією програми профільного навчання» протокол № 9 від 15.04.07
  3. Педагогічна рада «Впровадження профільного навчання в школі» протокол №2 від 09.01.2009

XVIII Результативність профільного навчання

Випускники школи ,зазвичай, пов’язують свою освітню та професійну кар’єру із обраним профілем.

2005 – 2006 н. р.
     2 профілі: природничий  (12 учнів) та гуманітарний (8 учнів)
Подальше навчання пов’язали із обраним профілем:
природничим – 12 учнів
гуманітарним – 3 учні.

2006 – 2007 н. р.
     Універсальний профіль та курси за вибором (народознавство, ЕПСЖ, українознавство).
7 учнів продовжують здобувати освіту у вищих навчальних закладах І – ІV рівня акредитації.
15 учнів – у ВПТУ № 38  м. Запоріжжя
                    ПТУ № 78
        ПТУ № 27  м. Дніпропетровськ

2007 – 2008 н. р.
      2 профілі: гуманітарний (8 учнів) та універсальний (7 учнів).
Із гуманітарним профілем пов’язали майбутнє навчання 8 учнів,
із універсальним профілем – 7 учнів.

2008 – 2009 н. р.
      2 профілі: гуманітарний (14 учнів) та природничо-математичний (10 учнів)
Із гуманітарним профілем пов’язали майбутнє навчання 12 учнів,
із природничо-математичним профілем – 10 учнів.




Немає коментарів:

Дописати коментар