Курсова перепідготовка в школі


Курсова перепідготовка в Чумаківській ЗОШ

Школа нині переживає процес реформування, відходу від стандартизації навчально-виховного процесу.
Постає питання про специфіку навчально-виховного процесу  в ім’я формування творчої особистості.
Тому система підвищення кваліфікації вчителів  займає  особливе місце у реформуванні середньої освіти.
В зв’язку із цим суттєво посилюється підвищення кваліфікації педагогічних працівників ,підґрунтям якої має стати безперервна педагогічна освіта, зміст якої змінився у відповідності методичної теми області «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості», школи «Забезпечення формування особистості учня на основі якісної освіти та розвитку його творчих можливостей, самовдосконалення.
Навчальний процес переорієнтовано на використання активних форм та нових педагогічних технологій, які сприяють розвиткові та креативності вчителя, залучення педагогів школи до самостійних досліджень, практична допомога в розробці інноваційних проектів та їх реалізації.
В школі складено перспективний план  проходження курсової перепідготовки до 2015 року, складено річний план у відповідності Закону про загальну  середню освіту, вимог кваліфікаційних категорій вчителів.
Слід відмітити, що за останні роки збільшилась кількість тематичних курсів з актуальних питань впровадження інновацій в практичну діяльність вчителів, урізноманітнились форми проведення практичних занять відповідно до вимог стандартів фахової підготовки.(ділові та рольові ігри, тренінги, розв’язок ситуативних задач, моделювання педагогічних ситуацій, тощо)
Варіативність підготовки вчителів відображається  вимогами до категорійних знань вчителя.
Але постає питання:
Скільки педагогів втілюють у життя набуті на курсах знання? Як вимірюється ефективність роботи педагога в між курсовий період? Як відстежити результативність курсової перепідготовки педагогів?
Ми використовуємо такий алгоритм ефективної роботи педагога в міжкурсовий період, розрахований на 5 років і передбачає 5 етапів.
На І етапі вчитель разом із заступником директора, керівником МО  підбирає проблему, над якою працюватиме, визначає мету та свої завдання, обирає тему курсової перепідготовки, з’ясовує час курсової перепідготовки.
ІІ етап передбачає вироблення плану дій вчителя(протягом 5 років-перспективне й поточне планування-план дій педагога на найближчий рік) Він вибирає джерела, засоби збору інформації, методи її аналізу, визначає, деталізує очікуваний результат.
ІІІ етап-дослідження, безпосередня робота вчителя над проблемою. Цей етап най триваліший за часом і містить: збирання інформації, аналіз її джерел, обмін досвідом(через відвідування відкритих уроків, обговорення, виступи, диспути, МО). Цей етап передбачає й пост курсову  роботу - аналіз, систематизації здобутої інформації, курсова перепідготовка.
ІУетап-практична діяльність.Він передбачає застосування набутих компетенцій на практиці, причому  форми такої діяльності найрізноманітніші:
-корекція річних планів;
-узагальнення, систематизація досвіду;
-демонстрація набутих компетенцій через систему відкритих уроків, участь у конкурсах, навчальних семінарах, робота в творчих групах;
-видання друкованих матеріалів у професійних журналах, збірках;
-аналіз досягнень учнів у контексті реалізації   досліджуваної проблеми
V етап – завершення роботи над проблемою й перехід на якісніший етап роботи. Цей етап передбачає самооцінку процесу і результатів дослідження , висновки, оцінка МО.
Відстеження результативності діяльності педагога в між курсовий період здійснюється за шкалою активності.
За один рік  педагог повинен набрати певну кількість балів, наприклад, 10-30 балів – це низький рівень, а 80-130 балів – високий.
Отже, на рівні школи ми аналізуємо щорічно скільки вчителів працює з низьким або високим рівнем активності (діаграма).
«Шкала активності» є гнучким інструментом, бо кожна школа може внести в неї зміни, змінити максимальну, мінімальну кількість балів, додати або вилучити деякі форми роботи.


Шкала активності педагога


Низький рівень  - 10 – 30 балів
Середній рівень – 30- 50 балів
Достатній рівень – 50 – 80 балів
Високий рівень – 80 – 130 балів


Результативність  роботи вчителів школи


Таблиця результативності за 2010 рік
№ п\п
П.І.Б.
Проблема
Виступи
на МО
ПР
«УР»
Семінари
районні
ТГ
ДМ
Призери
Всього
1
Ігнатченко Н.В.
10
10
10
-
-
35
-
20
85
2
Біличенко Н.І
10
10
10
20
-
-
-
20
70
3
Колісник П.Г.
10
10
10
-
15
15
20
-
80
4
Мисюра О.П.
10
10
10
-
15

-
20
65
5
Ситник А.М.
10
10
10
-
-

-
20
50
6
Мисюра Л.Г.
10
10
10
-
15
15
-
20
80
7
Баглай Ю.А.
10
10
10
-
-
-
-
-
30
8
Колісник С.І.
10
10
10
-
-
-
-
20
50
9
Заболотня О.В.
10
10
10
-
-
-
-
20
50
10
Мисюра О.В.
10
10
10
-
-
15
-
-
45
11
Соболь І.О.
10
10
10
-
-
-
-
20
50
12
Величко Т.М.
10
10
10
-
15
-
-
-
45
13
Запорізька Н.М.
10
10
10
20
15
15
-
-
80
14
Максименко В.О.
10
10
10
-
15
15
20
-
80
15
Трегуб Т.В.
10
10
10
20
15
-
-
-
65
16
Зайченко Т.Г.
10
10
10
20
15
-
-
20
85
17
Маляр Н.Ю.
10
10
10
-
-
-
-
-
30
18
Колісник Н.Л.
10
10
10
-
-
-
-
20
50
19










20











Низький рівень-10-30 балів
Середній рівень-31-50 балів
Достатній рівень-51-79 балів
Високий рівень-80-130 балів
Алгоритм
ефективної роботи педагога в міжкурсовий період
1.Підготовка до підвищення кваліфікації:
-визначення проблемної теми, мети та завдань педагога.
2.Планування: вироблення плану дій педагога:
-вибір джерел та засобів збирання інформації;
-вибір методів аналізу інформації;
-визначення очікуваного результату.
3.Дослідження: робота педагога над проблемою:
-аналіз джерел інформації;
-обмін досвідом: відкриті уроки, виступи на МО;
-збирання інформації, її обробка;
-курсова перепідготовка.
-посткурсова робота:  аналіз, систематизація інформації.
4.Застосування набутих компетенцій на практиці:
-реалізація проблеми в річних планах педагога;
-виступи на методичних об’єднаннях, педрадах;
-участь у конкурсах-оглядах, конкурсі «Учитель року»;
-участь у навчальних семінарах (районних, шкільних)
-участь у творчих групах (районних, шкільних);
-видання друкованих матеріалів у професійних журналах, збірках, виконання після курсового завдання;
-аналіз навчальних досягнень учнів.
-аналіз рівня формування компетентностей.
5.Завершення роботи:
-самооцінка процесу і результатів дослідження;
-висновки
-оцінка МО, адміністрації школи.



Немає коментарів:

Дописати коментар